Montreal Temmuz 2015

Boston - Montreal

Bugünkü hedefimiz Montreal. Bostondan yola çıktık New Hampshire ve Vermont üzerinden Kanada ya geçmeyi planlıyoruz.  Yolda pek anlatılacak birşey yok.

Hayli sakin bir trafik var. Genelde zaten pek birşey görme imkanı da yok.

Sağımız solumuz agaçlık, ormanlık. Sanki yeşil bir tunelin içinden geçiyoruz.

Vermont ta trafik daha da azalıyor. Genelde sıkıcı bir yolculuk diyebilirim.

USA - Kanada sınırına yaklaşıyoruz.

Sınırada bir kaç rutin işlemden sonra Kanada ya geçiyoruz.

İşaret ve levhalar değişiyor. Fransızca oluyor.

Hemen hemen herşey Amerikadan farklı. Sanki Fransada bir otoyolda seyehat ediyoruz.

Hampton Inn Montreal / Dorval  Hotelinde kalıyoruz.
Ertesi sabah kahvaltıda küçük oğlum otelde başka türklerinde olduğunu söylüyor. Aslında Amerika da yaşıyan ancak iş icabı Kanada da olan bir aile. Onlarla biraz sohbet ediyoruz.

Bu gün Montreal de St. Catherine Street te "Sidewalk Sale" diye bir etkinlik var onu görmak istiyoruz. Bir nevi Cadde şenliği. Cadde trafiğe kapatılmış, mağazalar ucuzlatılmış mallarını kaldırım ve cadde de satıyorlar. Çeşitli artistler ve müzisyenler gösteriler yapıyorlar.
merkez de bir park yeri bulmak hayli yor oluyor. Yol kenarlarına park etmek istemiyorum. Arabayı ya çekerler yada ceza yazarlar oldan sonra halledeceğim diye uğraş dur.

Arabayı park etme stressinden sonra  "3 Amigos" restoranında bir meksika
yemeğini hakediyoruz.

Ben Avakados lu büyük bir Nachos tabağı alıyorum.

Çocuklar ve Jasmin Burrito ya karar veriyorlar

Otele dönüş te hayli çileli oluyor. Bir çok yol etkinlik dolayısıyla kapatılmış.
Her defasında Navigasyon bizi bu kapatılmış yollara yönlendiriyor. Montreal şehir merkezinden havaalanı otoyoluna çıkmamız hayli uzun ve yorucu oluyor.

Montreal   4 kişilik günlük temel masraflar
Park
1 defa
15 $

Sonuç : Kanada genelde Amerikaya göre biraz daha ucuz ancak Montreal de Restoran ve Cafelerde bu ucuzluk pek fark edilmiyor. Montreal bir Adalar, nehirler ve köprüler şehri. Paris havasında. Bizim hoşumuza gitti.